Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Vyzpívávání se ze svých osobních traumat není v hudebním světě vůbec nic nového, ale když se k tomu přidá autorova neskrývaná homosexualita, dostává i píseň o lásce úplně nový rozměr.
Americký písničkář John Grant má osud pohnutý od samotného dětství. Vyrůstat se zmíněnou sexuální orientací v provinčním městě konzervativního Středozápadu jednomu asi nepřidá a odtud už je k psychickým problémům, chlastu a drogám opravdu jenom kousíček. Myšlenky na sebevraždu asi není třeba ani zmiňovat a nákaza HIV už je jen pomyslnou a ne zrovna veselou třešničkou na dortu. Člověk by čekal totální nasranost na celý okolní svět, ale o to překvapivěji pak působí poměrně křehká nahrávka.
Může znít sice trochu zvláštně, když písně o nešťastné lásce a slova jako „I Could Never Win His Heart Again“ vycházejí z úst muže, nicméně to opravdu není jediný důvod proč se na Grantovu tvorbu zaměřit. Tento Američan není typem písničkáře osaměle putujícího s kytarou. Snaží se reflektovat moderní hudební svět, a tak se v jeho skladbách dočkáme spíše elektronického pnutí doplňujícího smutnou atmosféru desky a odkazujícího někam k popové estetice osmdesátých let.
Že se muzikant se svým osudem rozhodně nevyrovnal a píseň je pro něj mimo jiné i určitou formou terapie, dokazuje např. v „I Hate This Town“, avšak nějaká výrazná nenávist z něj neprýští. Spíše jen smíření s osudem. A ačkoliv přiznává, že je „The Greatest Motherfucker That You´re Ever Gonna Meet“ („GMF“), lze o tom přeci jen pochybovat.
Nedá se říct, že by bylo „Pale Green Ghost“ nahrávkou bořící hudební hranice. Je jen povedenou a otevřenou hudební zpovědí jednoho životem zkroušeného člověka. Není dojímavá. Je upřímná.
1. Pale Green Ghosts
2. Black Belt
3. GMF
4. Vietnam
5. It Doesn´t Matter To Him
6. Why Don´t You Love Me Anymore
7. You Don´t Have To
8. Sensitive New Age Guy
9. Ernest Borgnine
10. I Hate This Town
11. Glacier
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.